torsdag 11 augusti 2016

Svar till Kramfors Alliansen

Nu kommer jag skriva ett inlägg som jag egentligen inte tycker hör hemma på bloggen.   Men ni läsare tappa inte förtroende för bloggen för detta blir nog första och enda gången.

Detta har hänt:
Jag skrev en liten artikel där jag med glimten i ögat sågade Kramfors Alliansen för dom inte hade någon riktig live-rapportering utan man skötte allt via twitter.
* Bloggen gav ett tips att man borde live-rapportera på live-rapporteringsverktyg precis som 9 av 10 föreningar redan gör av dom som rapporterar från sina matcher.
Ni kan läsa artikeln här:

Okej okej det var ett tips ingen sågning så.

Fortsättning:  
När bloggen bevakade matchen Sollefteå GIF - Kramfors Alliansen -  två lag som inte har något med saken att göra.   Kommer det Kramfors Alliansen dam-ledare skäller ut mig efter noter,  säger nu har jag fått hela Kramfors Alliansen emot mig för jag tyckte dom skulle live-rapportera via ett live-rapporteringsverktyg istället för på twitter.  

Så tänkte jag när jag skrev:   jag har svårt att tro Kramfors Alliansen samtliga fans + supportrar använder twitter.  

Det var alltså ett tips
från bloggen absolut ingen skugga över någon.   Han som sköter KA-twitter och sociala medier gör för övrigt ett mycket bra jobb.   Ska ha stora applåder för det jobb han lägger ner för Kramfors Alliansen.  

Har jag fått hela Kramfors Alliansen emot mig så kan jag bara beklaga:
   Eller var det bara tomma ord från ledaren som skällde ut mig?  

Jag har inget emot Kramfors Alliansen  -  varför tror ni annars jag lägger ner massa timmar på skriva en hyllningsartikel?

Och efter jag tänkt efter -  självklart tycker jag Kramfors Alliansen ska fortsätta live-rapportera på Twitter.    Var och en ska ju göra som den själv är bäst på.

Mitt syfte när jag skrev första artikeln:
Jag störde mig helt enkelt på live-rapporteringen via twitter -  när andra föreningarna som live-rapporterar gör det på ett helt annat ställe.  

Hade jag innan kunnat veta vilken stor grej det skulle bli av jag skriver en liten ironisk artikel med ett tips som främsta syftet. Då hade jag aldrig skrivet något överhuvudtaget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar