torsdag 9 april 2020

Dagens profil (Alina Strand - Härnösands SK)




Alina Strand - Härnösands SK - är den första spelaren som bloggen vill lyfta fram.
Med start idag & i snitt en ny profil varje dag fram tills säsongerna börjar dra igång igen är våran målsättning.   Det kommer kunna handla om en spelare som är aktiv eller som har varit aktiv som bloggen på något sätt kunnat följt på hyfsat nära håll.

Inför säsongen 2019 så beslutade jag mig för att jag skulle bevaka Härnösands SKs resa i division 1.

Alina Strand är försvararen i Härnösands SK som sällan får dom stora rubrikerna.

Efter debut i seniorlaget 17 juni 2017 -borta på Tigervallen mot Härnösands SK så har Alina gjort 38 matcher i a-laget dom flesta av dessa matcher som startspelare.
*Var med under hela ÅFF-tiden -  som avslutades med elitlägret i Halmstad.

Säsongen 2017 då debuten gjordes så spelade hon flesta matcher i laget utvecklingslag där hon som enda spelare i laget spelade samtliga matcher den säsongen. 

Säsongen 2018:   Var hon ordinarie i seniorlaget där hon fick vara med om klubbens historiska div 1-avancemang.  17 av 18 möjliga matcher blev siffrorna för antal spelade matcher.

Säsongen 2019:  Alina spelade 21 av 22 matcher - en viktig kugge under Härnösands SK bragd när laget slutade fyra i div 1 norrland.

Säsongen 2020:   Blir fjärde säsongen i seniorlaget och kanske den viktigaste säsongen. 
När Härnösands SK börjar om i division så kommer Alina vara en av lagets nyckelspelare.
__________________________________________________________________________
Vi vill verkligen lyfta fram en jätteduktig spelare som Alina är.   
__________________________________________________________________________

Kommande artiklar -  det behöver inte bara vara spelare som vi kommer lyfta fram utan det kan lika gärna vara en domare som vi tycker gjort det jättebra eller kanske en ledare.


Tänk på detta alla spelare/ledare ev domare som läser mina artiklar - jag kommer inte hinna med och skriva om alla som jag under alla mina åren inom fotbollen fått möjlighet att följa.

Å alla spelare, ledare, domare, funktionärer på matcher - som lägger ner otroligt mycket tid på den underbara sporten fotboll.  Ni är dom riktigt stora hjältarna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar