lördag 16 april 2016

Vårcupen intervju - Härnösands SK - Patrick Davis

Hur har försäsongen varit?
Försäsongen har varit intressant, jag har lärt mig mycket när det gäller Damlagsfotboll. Fotbollsmässigt har vi inte presterat på den nivå som vi vill, mest på grund av att jag kommer ny som tränare och att alla måste hitta sin roll i laget på ett bra sätt, sedan har vi fått skador på några viktiga personer och laget har ett nytt spelsätt mot för vad de hade i fjol och det kommer ta tid innan det sitter. 
Om man bara ser till DM så hade vi 5st startspelare borta, men det var spännande och roligt att följa laget under dagen!

Hur är läget i truppen inför cupen?

Läget i truppen känns bra nu, det är bara Josefin Nygren som är skadad vilket hon tyvärr blev mot Bollsta när hon vred foten väldigt illa. Men hon jobbar stenhårt med rehab och gör sitt bästa för att vara tillbaka på planen snart. 
Det som också gör denna cup spännande är att nu skall vi spela med nästan fullt lag för första gången i år, det ser jag verkligen fram emot och tjejerna är laddad för att gå ut och göra bra prestationer! Sedan får vi se hur långt det räcker...

Vilka är era favoriter till av vinna Vårcupen 2016?
Jag har inte så bra koll på de andra lagen, utan hoppas att vi forfarande skall ha chansen kvar in i sista gruppmatchen och att vi kommer få en toppen helg med bra fotboll och trevlig atmosfär runt om kring!


Patrick Davis - Härnösands SK - Tränare


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar