lördag 24 september 2016

Utmaningen omg 18 - Tipsen - Div 2 Mellersta Norrland

Div 2 mellersta norrland - Utmaningen 2016

Tidigare vinnare:
2016:  ?                      
2015:  Csportsbloggen
2014:  Hans Backlund
 
Rätt resultat = 2 poäng
Rätt tecken = 1 poäng


Ps.  tips i utmaningen postad efter spelstopp gäller ej.

Då var det dags för säsongens allra sista spelomgång.   Riktigt roligt utmaningen avgörs i sista omgången precis som serien gör.  Jag håller fast vid mitt tips som jag trott hela säsongen  Ope IF spelare division 1 säsongen 2017.

Mina tips
 
Lördag 13:00

 

Härnösands SK-Remsle UIF  2-1
Härnösands SK har verkligen gått fram som en ångvält nu under höstomgången.  Inget motstånd har gått säker mot Härnösands SK.    Senast krossade man Heffnersklubban på bortaplan med hela 5-1.  RUIF har tyvärr verkat fått slut på bränsle -   inte en seger sen 27 augusti.   Finns flera olika orsaker till varför RUIF gått kräftgång dom senaste matcherna.  Huvudorsaken är skador på ett flertal nyckelspelare.
Tipset:  Mitt tips är att HSK vinner hemma på Högslätten där laget allt som oftast kammar fulla poäng.  Tror dock att RUIF kommer streta på bra -  och det kommer bli en jämnare match än vad som förväntas på förhand.   Senaste åren 2014 & 2015 har det slutat med 2-0 segrar för HSK.

Ope IF-Alnö IF 6-0
Jag vågar redan innan dagens matcher spelats gratulera Ope IF till seriesegern och en riktigt stark säsong.  Jag har hela tiden trott Ope IF skulle ta hem serien -   laget har imponerat på mig.  Lagets bredd är otrolig -  kan bara önska Ope IF lycka till i division 1 nästa år.   Alnö IF har förvisso sett bättre ut dom senaste omgångarna men borta på Torvallen har man absolut ingenting att hämta -  Ope IF är helt enkelt för bra.
Tipset:  Ope IF kommer ta en enkel seger - inför storpublik antar jag.


Ånge IF-IFK Östersund 0-5
Ånge IF har stått för en helt okey insats den här säsongen och laget kommer även 2017 spela division 2 fotboll.  Senaste omgången tog man 1 pinne när man spelade 1-1 borta mot Alnö IF. 
IFK Östersund har när matchen startar fortfarande en teoretisk chans på seriesegern.  Därför tror jag IFK Östersund kommer köra full gas redan från start.   Kanske blir lägre tempo när man börjar få in målrapporter från Ope.
 

Tipset:  IFK Östersund gör sitt jobb tar tre poäng.


IFK Timrå 2-Häggeeås SK 1-3
Tipset:  Tipset jag tror Tigerbrudarna tar 3 poäng i säsongens sista match.  IFK Timrå 2 har klartat nytt kontrakt.  Samt laget har haft det rätt tufft få ihop folk på dom senaste matcherna.


Hägglunds IoFK-Heffnersklubban 0-4
Tipset:  Heffnersklubban bryter sin negativa svit -  och tar där med hem tredje platsen om man ska tro mina tips denna dagen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar