lördag 24 september 2016

Utmaningen omg 21 - Tipsen - Div 1 Norrland! Damfotboll

Under säsongen 2016 kommer ni kunna följa en mycket intressant utmaning.
Vem har egentligen bäst koll på div 1 Norrland?
C´sportsbloggen, av Fotbollz?



Ps.  tips i utmaningen postad efter spelstopp gäller ej.

Lördag  13:00
Mariehems SK-IFK Timrå 3-1
Stenhård kamp om fjärde platsen -  det skiljer 1 poäng mellan lagen till Mariehems fördel.
Jag tror Mariehems SK är mer motiverade spela hem en trea här.    Timrå har gjort en kanonsäsong men det känns lite som så att laget börjat tappa form.


14:00
Notvikens IK-IFK Åkullsjön 5-0

Notvikens IK har börjat hitta tillbaka efter haft en riktigt dålig dagsform. IFK Åkullsjön är klart sedan länge att laget kommer få börja om i divison 2 kommande säsong.  Frågan är hur många mål Notviken kommer att vinna med.

16:00
BIK SK-Alviks IK 3-2
BIK SK grep verkligen tag i sista halmstrået om att rädda sig själva när laget bortaslog IFK Timrå senast 3-2. Min känsla BIK SK kan göra det igen - segra och man fortfarande har en liten chans kvar att rädda kontrakt i sista omgången.   Alvik har en riktigt tung säsong bakom sig - enda ljusglimten är lagets skyttedrottning Cecilia Edlund.

Söndag 13:00
Krokom/Dvärsätt-Assi IF 0-4

När den här matchen ska spelas på söndag så tror jag redan att Krokom/Dvärsätt spelat bort sina chanser att hänga kvar i division 1.    Jag tror Assi IF tar säsongens tjugonde seger -  då jag inte tror laget kommer gå på full gas här pga stundade Elitettan-kval som väntar -  så tror jag inte på någon storseger här -  laget spar förmodligen sig,


Team TG-Morön BK 1-1
Känslan detta kommer bli en oerhört jämn kamp där iaf inte jag kan utse någon vinnare. Inget av lagen har någon chans få någon ny placering.   Därför är mitt tips oavgjort här

Söndag 14:00


Själevads IK-Storfors AIK 2-2
Själevads IK har efter man säkrade nytt division 1 kontrakt dalat oerhört formmässigt. 0-5 senast borta mot Team TG och 1-6 borta mot Notvikens IK omgången innan.  Kollar man på dagsformen så borde Storfors vinna den här matchen.  Men jag tror Själevad-spelarna kommer sälja sig dyrt för att rädda en poäng inför hemmasupportrarna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar